čtvrtek 10. listopadu 2011

Elmo feat. Marcus prod. MC Stewe - Tancuj

Vítejte u dalšího dílu hudebních masakrů! Dneska tu máme jeden ultrahustej konglomerát tří hiphoperů, kteří se rozhodli, že svou peckou roztančí kluby. Nízká kvalita je vždycky vtipná, ale když se k tomu přidají i vysoký ambice, smrdí to trapasem. Elmo je sedmnáctiletej raper z Prahy. Má docela dost fanoušků, ale na svým BZ profilu si stěžuje, že ačkoliv muziku miluje, není o něj zájem a že furt čeká, až si ho někdo všimne a bude s ním chtít spolupracovat. Ne zrovna lákavej promo text. Marcus má fanoušků o dost míň. Taky má BZ profil, ale na něm visí jenom jedno minutový intro a společná fotka s Vladimírem 518. No a Stewe, kterej v songu mocně machruje, že je to všechno jeho produkce, ten z nich jako jedinej vypadá, že by něco fakt mohl umět. Soudě podle materiálů na netu, ne tím, co předvede v klipu. Je spolumajitelem studia Unbeatable Records, který se zaměřuje na nahrávání začínajících interpretů. Já mu v tomhle fandim, fakt že jo. Každý nový studio vycházející vstříc začínajícím muzikantům je k nezaplacení. Takovej bandzone.cz by byl hned o něčem jiným, kdyby tam hromada hoperů měla písničky nahraný na něco lepšího, než je mikrofon od Skypu. Studio nestudio, pojďme se podívat, jak jim to zní.



No...Má to smysl komentovat? Kluci se tvářej, jako kdyby za sebou pálili sály, ale přitom mají ještě hodně na čem makat. Text je klasika, tak jsme tady, pařte, my vás rozhejbem. Jako, zvykl jsem si, že hip hopeři nějaký opakování slovesnejch tvarů vůbec neřeší, ale paří / daří, to už je verš, kterej ve vážně myšleným songu nemá co dělat. Co se hudby týče, posloucháme tři a půl minuty dokola jednu smyčku s minimálníma změnama v aranžích, takže je jasný, co tu skladbu má táhnout - rap a zpěv. A tam teda žádná sláva. Když už odpustíme klukům ty texty, tak to dolů táhne i refrén. Elmo prostě zpívat neumí. Snaží se, ale nemá na to hlas. A Stewe mu coby správnej producent měl najít lepší polohu a ne to tam prostě za každou cenu rvát, když se mu zdá melodie dobrá.  A video? Bez nápadu natočený na koleni odpoledne po škole. Mezi hopery je evidentně in jezdit ve starým červeným Peugeotu. Snad jen okamžik, kdy Elmo zpívá: "Tancuj na tenhle disko nářez / nestůj jak debilní pařez" a na pozadí jsou ty dvě holky u auta, stojí za vypíchnutí. Zeptám se znova, může mi někdo vysvětlit, proč mají hip hopeři na kšiltech ty nálepky?

Díky Ondrovi, že mi poslal tip na tohle video.

11 komentářů:

  1. V tom s tebou souhlasím. Je to hodně neoriginální. Sice taky dělám rap, ale zase takhle jsem ještě neklesl. Pokud by sis to chtěl zkontrolovat, tak koukni www.bandzone.cz/lmf
    :) Jo a ten refrén...než jsem toho tlusťocha uviděl myslel jsem, že to zpívá holka :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. LMF: souhlas s anonymem :D :D zasloužil by sis místo tady na tom krásnym blogísku

      Vymazat
    2. Teda, taky jsem čekal, že když už tu píšeš, jak je to příšerný, že budeš dost nahoře LMF, ale popravdě kvalita nahrávky i mix/masteru je dost dole a o dikci a artikulaci radeji ani mluvit nebudu ;)

      Vymazat
  2. LMF: clovece, ty si tim zpevem taky docela koledujes o zarazeni sem :-D

    OdpovědětVymazat
  3. :D Hele náhodou jsem si taky myslel že to zpívaj ty holky co byly za tim autem :D

    OdpovědětVymazat
  4. Tohle mi přijde neškodný. Mlaďoši se prostě bavěj, natočej si písničku, ale nenadávaj mi, že jsem jim nevěřil a že jsou drsnej gang co na mě se*e a sežere mi babičku. Dokonce se u toho i usmívaj což mi u normálního rapu chybí, tam jsou všichni takoví zamračení. Na školní besídku dobrý a věku odpovídající.
    Luna

    OdpovědětVymazat
  5. ju, krásný holky a nadupaný káry k hip hopu prostě patřej. Ká.

    OdpovědětVymazat
  6. LMF WTF? MAS TALENT.....patris tiez do.....koša!

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj, uprimne - prijde mi to hrozny a to jsem spoluautor :D Vypadalo to asi tak, ze me Marcus poprosil o disco instrumental a kdyz to prisli nahrat do studia, rozhodl jsem se to nahrat s nimi. Bohuzel, tema Tancuj, Jsme v klubu, Koukejte parit a tak dale je uz tak ohrany a oposlouchany, ze se k tomu asi lepsi texty napsat nedali a co se klipu tyce, ten to totalne rozsekal na kousky, zapalil a pak utopil :D Marcus tvrdil, ze ma rezisera a kameramana, kterej udela i strih a tanecnice a vysledkem byl asi tak 13ti letej kluk, kterej podle me drzel fotak v ruce poprvy a 3 holky, co se stydeli pred kamerou. Finalni verzi jsem videl bohuzel az na YT a malem jsem se sel zabit, jak je to desny :D Ale co, hlavne, ze se tim lidi bavi ;) Noo skoda mluvit, snad jen - uz nikdy vic takovyto klipy, ted budu tocit dalsi a doufam, ze si tu napravim reputaci ;) Jinak palec hore autorovi, pac clanek je objektivni, kritika presna a je to dobre napsany ;) Stewe

    OdpovědětVymazat
  8. Stewe, díky za názor. Kámo, jednou jsi producent, tak si za tím stůj. Člověk se spálí jednnou, dvakrát, třikrát, ale o tom jsou zkušenosti a na tom se pak dá stavět další hudební kariéra. Bych mohl vyprávět:-) Good luck, Jarda

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Však ano, tohle je téměř dva roky staré a od té doby jsem se v produkci, mix/masteru a vůbec svém celkovém projevu a reprezentaci posunul o kousek dál. Až bude venku nový klip, kdyžtak se ozvu, třeba se dočkám i příjemnější kritiky k aktuální tvorbě :D Měj se ;)

      Vymazat