pondělí 7. listopadu 2011

Broumband - Zapal nás

Vítejte u dalšího dílu hudebních masakrů! Dnes se podíváme opět na jednu klubovou kapelu. Broumband vznikl před osmi lety a má na kontě tři demáče plus desku Sex a jiné pohádky vydanou vlastním nákladem. Založil ho Mirek Broum a celkem sebevědomě bez nějaký předchozí kariéry kapelu pojmenoval po sobě. Dokonce můžeme na netu ještě najít starý videa, kde vystupují jako Mirek Broumband. Samolibost? Nedostatek nápadů? Inspirace Banjo bandem Ivana Mládka? Na svých oficiálních stránkách o sobě píšou: "Kapela je známá svým koncertním nasazením a mnohými je považována za tuzemskou koncertní atrakci." Slyšel jsem je několikrát, koncertní nasazení pro ně znamená totálně to vohulit, mlátit do nástrojů jak smyslů zbavení a dělat macho gesta do publika. To umí každej. Atrakce jsou ale určitě, půlka lidí v sále z nich má srandu a druhá kotlí o sto péro, záleží, kolik v sobě máte piv. Broumband zkrátka považuju za to horší, co dneska hraje po českejch klubech a z toho důvodu je dávám sem na blog. Mimochodem, jedou teď šňůru s UDG.



Jasně, jsou sehraný. Jasně, má to koule. Jasně, Mirkův zpěv do toho sedne jak prdel na hrnec. Ale co dál? Doba, kdy frčel tenhle tvrdej rock'n'roll, už je dvacet let pryč. Broumband je nejznámější grungeovej pohrobek u nás, zbytek podobnejch kapel už akorát z lásky k žánru dlachní Rape Me v garáži. Bráno čistě optikou současný klubový scény není Broumband nic jinýho než upocená kapela zatnutejch svalů a našpulenejch rtů s repertoárem někde na půl cesty mezi Kurtizánama a Katapultem. Klidně mě pak, kluci, v Rock Café popadněte za límec. Ale zpívat už v první sloce tebe / nebe, slunce ledový / oči medový a tvářit se u toho jak králové zeměkoule? To snad ne...

A teď přichází na řadu jedna omluva. Bavil jsem se před pár dny s Michalem Hrůzou o písničce Osoba blízká a k mýmu vlastnímu překvapení Michal sám není spokojenej s tím, jak to celý dopadlo. Výsledek se prý liší od toho, co složil. Proto se mu chci touto cestou omluvit, že jsem si do něj v článku věnovaným týhle skladbě jízlivě rýpnul. Michale, promiň. A vám, drazí čtenáři, bych pro doplnění dodal, že masakr s Osobou blízkou jde tak na triko lidem okolo Olgy Lounový. Hezkej start do novýho týdne!

A kdybyste chtěli, můžete masakry podpořit na jejich FB stránce. Už teď tam na vás čeká jeden bonus v podobě fotoalba s deskami masakrózních interpretů, to tady na blogu nenajdete... http://www.facebook.com/#!/hudebnimasakry

36 komentářů:

  1. No nevím, na tyhle rockírky já tedy moc neslyším. Každopádně ta frajerská poskakování a cigára v hubách mi prijdou silně pozérská. Není to pochopitelně tak imbecilní jako třeba můj oblíbený Ivanhoe, ale v rámci svého žánru mi milý Broumband přijde jako průměr. Přinejmenším...

    OdpovědětVymazat
  2. "...Broumband nic jinýho než upocená kapela zatnutejch svalů a našpulenejch rtů s repertoárem někde na půl cesty mezi Kurtizánama a Katapultem".

    Naprostá trefa do černýho! Takovýhle zbytečnosti můžou mít fakt úspěch opravdu jen v ČR a její podivné neutuchající zálibě v zatuchlých 90ých letech.

    OdpovědětVymazat
  3. Devadesatky byly ok. To s tim nema co spolecnyho. Dneska mi prijde doba zatuchlejsi.

    OdpovědětVymazat
  4. Tyhle tendenční bláboly vo tom co je a co néjni in a co je dvacet let pryč už jsou svou impotencí asi padesát let směšný...a dá se to stejně blbě odargumentovat : jasně-je důležitý vnímat čas, ale ani nejsoučasnější trendy sound progres nedokáže nahradit sehranost, koule a sezení prdele na hrnci...a kdo se tváří, že je to samozřejmej nastavitelnej parametr - je vůl...a přitom je to jednoduchý - líbí/nelíbí - bez zbytečnejch nýmandskejch keců o -átkách!

    OdpovědětVymazat
  5. Milej Jqrdolíne - tvá pravá ruka neví co dělá levá - na jedný straně popisuješ co umí každej (vohulit, mlátit do nástrojů, macho gesta) na druhý straně podle je tebe samozřejmě nezajímavý co každej rozhodně neumí (sehranost, koule, zpěv sedí jak..). Tvoje erudovaná odpověď viděná "optikou současný klubový scény" je srovnatelná s mudrováním o formuli 1 nad tankem - seš hochu ve svejch soudech vedle jak ta jedle a neházej moudrama když nevíš vo co go...

    OdpovědětVymazat
  6. Vy jste vůbec nepochopili, o čem je tenhle blog. To není nějaký bezuzdý nadávání jenom proto, že si to můžu dovolit, aniž bych věděl, vo co go...A kdybych vedl tendenční řeči, tak sem nedávám patnáct let starý videa. Tenhle blog prostě upozorňuje na to, jaký ptákoviny se od revoluce mihly českou hudební scénou. Zkrátka poslechnout si to, říct si, že v tomhle a tomhle je to špatný a nazdar, neřešit a jít o dům dál. Nic jinýho v tom nehledejte. Že jsem zrovna zabrousil do žánru, kterej vám se líbí a z principu ho hájíte, s tim já nic neudělám. A to že tobě přijde, že levá ruka neví, co dělá pravá, tak to si ten článek přečti raději ještě jednou. Já v těch větách naopak vypichuju, co jsou silný stránky Broumbandu. Jenže ti kluci si ty svoje silný stránky zabijou sami tím, že zbytečně do tý muziky strkaj klišé, laciný texty a pozérství. Už si rozumíme?

    OdpovědětVymazat
  7. Jackie: Teď nevím v kterém roce se točil klip "zapal nás", ale od tý doby se kapela hnula hodně dopředu. Já osobně znám BroumBand asi měsíc. Sáhněme si každý na svědomí a vzpomeňme jak jsme vypadali před osmy lety. Někdo buduje kariéru, druhej zase kapelu a někdo sedí u compu, píše články co nikdo nečte a tloustne.

    OdpovědětVymazat
  8. Jackie, jediná změna je, že hrajou ve třech. Všechny songy zní úplně stejně a Zapal nás i po sedmi letech (tušim, že to bylo jejich první video natočený v roce 2004) zpívaj beze změny i s tím komickým "dej mi dej mi". Co se poslední věty tvýho komentáře týče...Já se muzice věnoval už v době, kdy Mirek Broum obcházel zkušebny v Újezdě nad Lesy a snažil se vetřít do kapel místních pankáčů. Fakt nesedim jenom u compu a netloustnu.

    OdpovědětVymazat
  9. nevim, koho napadlo, ze tahle kapela je sehrana, podle me neni, jen je to ty chyby smazany tim, jak je to nahlas atd...druha vec je, ze si rozhodne nemyslim, ze zpev je jejich silna stranka, spis naopak! ...

    OdpovědětVymazat
  10. hmm...tenhle blog má být o tom nejstrašnějším, co se na hudební scéně dá najít, a do toho mi BroumBand vůbec nezapadá. Jasně, můžete je nemít rádi, ale srovnávat je s perlami typu Ivanhoe a zpívající hokejista je trochu moc. Z následné diskuze mám dojem, že si autor blogu spíš vyřizuje nějaké osobní účty, které má s touhle kapelou.
    johnnie

    OdpovědětVymazat
  11. Kdepak, žádný účty si nevyřizujeme. To, že se potkáváme po pražskejch klubech, pro mě prostě neznamená, že je budu plácat po zádech a pak z nich mít na baru prdelky, jako to dělaj ostatní.

    A kdybych na blog dával jenom zpívající hokejisty a zoufalce typu Ivanhoe, brzo by tu nebylo o čem psát. Zas tolik kašparů tu není a koncept toho blogu je přecejenom trochu jinej. Naopak, poslední dobou mi od lidí přichází mejly, ať se kromě popu nebo komickejch amatérů zaměřím i na klubovou "alternativní" scénu a to, že se mnou v komentáři pod článkem o Broumbandu lidi nesouhlasí neznamená, že nedostávám kladný reakce. Naopak. Takže časem těch klubovejch kapel spolu s jejich fanoušky asi naseru víc.

    OdpovědětVymazat
  12. Tak jo Jardo - co máš za sebou? Co tě ve svejch soudech dělá respektovaným? Proč si myslíš, že tvoje názory (a to co,předvádíš není nic jinýho než tvoje svobodný bláboly) maj něco společnýho s realitou? Bezduchý "hodnotící" hlášky typu -"upocená kapela zatnutejch svalů a našpulenejch rtů" , nebo "nasazení pro ně znamená totálně to vohulit, mlátit do nástrojů jak smyslů zbavení a dělat macho gesta do publika" - devalvujou především tebe, coby rádoby erudovanýho kritika. Takovejhle blog se svejma vypocenejma, kdečím vyvolanejma zvratkama, si dneska může udělat každej - abych tě doslovně parafrázoval. A co má jako bejt? Tak se sebe přestaň veřejně dělat pitomce a když už máš tu neutuchající potřebu hodnotit svou omezenou optikou práci někoho jinýho - zkus se omezit na prostý a jednoduchý líbí/nelíbí - a pomůžeš nejvíc sám sobě, kapišto, rozumíme si?

    OdpovědětVymazat
  13. ...ale to by sis asi moc lidí nenasral a moc reakci nevyvolal - a vo to přeci de nejvíc ne? Vždyť dneska se dá bezostyšně mejt kdeco, podobně postiženejch "expertů" přibejvá a zviditelnit se, to chce čím dál větší porci hulvátský neomalenosti, comppublikum už jen tak něco nechytne, - a ty Jardo přeci chceš, tak moc chceš ...

    OdpovědětVymazat
  14. No právě že blogů, kde se jenom píše líbí / nelíbí nebo se akorát plive na lidi, o kterejch tam vychází články, je strašně moc. Tady se snažim racionálně a s nadhledem ukazovat na nešvary v český muzice, byť jízlivou formou. Jestli se ti to nelíbí, založ si vlastní blog a vysol tam argumenty, v čem jsou věci, o kterejch tu píšu, naopak dobrý. Já jsem řekl jasně: Broumband by byla lepší kapela, kdyby se vysrali na pózy, nepředváděli tisíckrát předtím viděný věci a mákli na textech. Jestli ti tohle přijde ubohý a máš potřebu mi kvůli tomu nadávat, budiž. Nicméně tímhle postojem mě prostě nepřesvědčíš o tom, že jsem v tomhle článku šlápl vedle. A právě díky tomu, co mám už za sebou, můžu věcně ukazovat na postupy, bez jakejch by se interpreti v klidu mohli obejít. Kdysi jsem to do svý muziky cpal taky a stála za prd, neboj, umím si to přiznat. Ale taky jsem si z toho uměl vzít ponaučení. A znova opakuju, tenhle názor sdílí mnohem víc lidí, než kolik jich na Broumband z vlastní vůle jde. Jsem já jsem ten zlej, protože to řeknu narovinu, zatímco ostatní Mirka poplácaj na baru po zádech a za jeho zády z něj maj prdelky?

    OdpovědětVymazat
  15. Na lidi, kteří neumí nic jinýho, než házet špínu a přitom se nemůžou ani podepsat, je nejlepší se vybodnout. Podle mě Broumband celkově stojí za prd, a můžu si to klidně tvrdit, i když jsem v hudbě nic nedokázala. Dokud se tu kopalo do tragédů typu Ivanhoe, tak si zdější anonymové určitě kopli taky rádi a s chutí. Ale nedej bože, aby se někomu pošpinilo ego, to pak jde soudnost stranou, že.

    OdpovědětVymazat
  16. Tak snad se alespoň shodnem na rozdílný představě racionality a nadhledu - ta tvoje výše citovaná možná někomu imponuje, mě přijde bezobsažná a ve srovnání s tvejma vlastníma hudebníma pokusama navíc směšně pikantní, ale nakonec je to tvůj blog, tak proti gustu žádnej dišputát...jestli hloupost svejch "racionálních byť jízlivejch" argumentů - ("upocená kapela zatnutejch svalů a našpulenejch rtů" ..."sebevědomě bez nějaký předchozí kariéry kapelu pojmenoval po sobě"... "nasazení pro ně znamená totálně to vohulit, mlátit do nástrojů jak smyslů zbavení a dělat macho gesta do publika"..."tvářit se u toho jak králové zeměkoule"..."doba, kdy frčel tenhle tvrdej rock'n'roll, už je dvacet let pryč") - zaměňuješ za férovou kritiku "na rovinu" tak to si pleteš nejen hrušky s jabkama....já ti tvůj styl racionality a nadhledu samozřejmě neberu, ale, - a to je zase moje rada směrem k tomuto blogu, - děláš možná ze sebe většího blba než třeba vopravdu seš...

    OdpovědětVymazat
  17. No jo, vždyť já jsem psal už v komentáři předtím, že jsem sám svou muziku dělal kdysi blbě, tak mi to nemusíš znova cpát pod nos. Taky jsem se z toho poučil a dneska to prostě dělám jinak. Nikomu to necpu, nic nehrotim, nice and easy. Psaní mi jde líp než hra na kytaru, nicméně to neznamená, že jsem diletant bez vzdělání a praxe. Nevim, kdo jsi, ale evidentně do toho taky děláš nebo tě muzika aktivně zajímá. Tak uznej sám, že když kluci z Broumbandu veršujou nebe / tebe, sami tu svou muziku zbytečně shazujou.
    A jestli ti to, co píšu, přijde trapný, s tim nic neudělám...Řikám, založ si blog a napiš to líp. Víme oba, že muzika má svoje měřítka a jsou berličky, který když někdo použije, tak to tu muziku prostě táhne dolů. Tady na tomhle blogu už je okolo šedesáti článků, kde každej ten článek ukazuje na to, co na konkrétní písničce nebo projevu interpreta šlo udělat líp, čím si sami pod sebou zpěváci řežou větve a tak...Vzhledem k tomu, že jenom pod tímhle článkem se rozjel takovej flame, nemá smysl se už k týhle diskuzi vracet. Tys mi řekl, že plácám nesmysly a dělám ze sebe blba, já jsem v článku napsal, co blbě dělá Broumband, nechme to tak.

    OdpovědětVymazat
  18. Elwara: Děkuji ti, náčelníku(ce), že jsi se mě zastal(a):-)

    OdpovědětVymazat
  19. Rádo se stalo, jinak tady Marie :-D

    OdpovědětVymazat
  20. Veřejně se prezentovat hudbou je pro mě osobně daleko větší frajeřina než mytí prdelí v blogu co tu hudební prezentaci "racionálně a s nadhledem" hodnotí. A to platí i pro ty nejhůř hodnocený muzikanty na tomhle podařeným blogu. Ti všichni to dělaj líp než ty - umejt kdeco , navíc tak idiotským způsobem -viz výše, to fakt umí každej. Mimochodem konkrétně v čem ti přijde verš nebe/tebe o tolik blbější než splíny/stíny nebo strany/hrany, kterejma se zase prezentuješ ty? Fakt si nepřipadáš jako radil "zpěvákům co si sami pod sebou řežou větve" s moudrama co zvracíš ani trochu blbě? Čím se proboha chceš vohánět, když tvrdíš, že chceš ukázat co by kdo moh udělat líp?

    OdpovědětVymazat
  21. Ti řikám, já jsem sám vůči sobě kritickej a soudnej, proto hraju čtyřikrát pětkrát do roka a zbytek času věnuju raději produkci. To mě právě odlišuje od těch interpretů na tomhle blogu. Pokora, soudnost a schopnost si přiznat, že něco dělám blbě. Umět psát je stejně těžký jako umět dělat muziku, koneckonců to studuješ úplně stejně jako hudbu na konzervatoři. A nebe/tebe je verš spadající do stejný fail kategorie jako je moc/noc nebo válka/dálka, to je prostě fakt, kterej se na textařině učí už v prvním semestru. Ale Broumband je na tom ještě dobře, Daniel Landa dokázal dát tyhle tři verše do jedný písničky:-)

    OdpovědětVymazat
  22. A ty sám máš pokoru, soudnost a schpnost si přiznat, že plácáš blbosti? Řekni, že je to jen taková prdel někomu radit - : "Hele, měl by ses míň potit, povolit svaly a nešpulit rty.."?
    ..absurdní, neuvěřitelný...

    OdpovědětVymazat
  23. ..jo a verš nebe/tebe je sračka protože to učej na textařině už v prvním semestru? ...a splíny/stíny nebo hrany/strany/vany (dost dobrý i bez lomítek) sračky nejsou páč je tam necitovali? Máš vůbec svou kedlubnu? V čem sou lepčí?

    OdpovědětVymazat
  24. Pan Anonymní akorát svym myšlením podtrhuje to, proč je Broumband tam kde je a proč se o něm mluví, tak jak se mluví..

    OdpovědětVymazat
  25. To je jednoduchý, spočítej si, v kolika písničkách je nebe / tebe a v kolika verše, který používám já. Nebe / tebe je prostě archetypální kýč český textařiny. Jestli si myslíš, že plácám blbosti, obrať se na profesora Staška z Ježkárny, ten ti to vysvětlí určitě líp než já. A tím, že mě budeš urážet, mě ani čtenáře týhle debaty nepřesvědčíš, že jsem se v článku o Broumbandu prostě spletl. Broumband je kapela, která má v sobě nějakej potenciál. Ale nemůžou se tvářit jako největší maséři, když je současná klubová scéna prostě o něčem jiným. Tečka. Jestli tohle nechápeš, tak už nevim, jak ti to jinak vysvětlit.

    OdpovědětVymazat
  26. Já tě neurážím, jen s racionálním a trochu jízlivým nadhledem komentuju tvý rádoby zasvěcený rady muzikantům. Se svojí zmiňovanou pokorou, soudností a schopností si přiznat , že něco děláš blbě bys to měl uvítat - snažím se ti poradit abys svejma budoucíma glosama ze sebe nedělal ještě většího joudu. A teď k textům - že i idiotskej rým (verš je, hochu, trochu něco jinýho - dej si u profesora Staška opáčko, máš základní neznalosti) nemusí znamenat blbej text je snad jasný, obhajoba kvantity rýmovaček nebe/tebe v porovnání se splíny/stíny je směšná, s množnejma číslama a pádama je ten tvůj případ ještě navíc v tomto smyslu tragičtější...

    OdpovědětVymazat
  27. Celou dobu se spolu bavíme o kvalitě veršů, tak mě nechytej za slovo. Napsal jsi i do Muzikusu, když v recenzi o Broumbandu prohlásili, že jsou texty špatná stránka kapely?

    OdpovědětVymazat
  28. Každopádně, rým je zvuková shoda samohlásek nebo slabik na konci. Pokud se spolu bavíme o konkrétních slovech, řešíme už verše textu. Nechci poučovat, já jenom, abys to pak neřekl ještě jednou třeba do televize nebo tak...

    OdpovědětVymazat
  29. Jardolíne, Jardolíne - verše se přeci nemusej rýmovat, no to je přesně vidět jak to máš rozdaný, voháníš svým samoosvícenstvím a přitom v tom máš hokej, muzikanty hodnotíš podle toho jak špulej rty, hraješ čtyřikrát, pětkrát do roka, páč se zodpovědně věnuješ produkci (už jsi se nějak nepochlubil čeho), ale víc než vlastních rad (když se ti nelíbí Broumband , vymysli něco hudebně lepšího) utloukáš čas nad šedesáti umytejma prdelema - to je, hochu, trpká bilance - já jsem se snažil ti pomoct ukočírovat tvou neukojitelnou potřebu radit jízlivě racionálním způsobem mnohem kvalitnějším a zkušenějším muzikantům - ale je to marný, je to marný, je to marný ...na to je mi mýho času líto...a tebe taky...

    13. listopadu 2011 6:29

    Ověření pomocí slova

    OdpovědětVymazat
  30. Já už asi vim, kde vzniká to tření. Mluvíme já o voze a ty okoze. Tady nejde o nějaký nutnosti rýmu ale o to, že nebe / tebe je ubohá textařká berlička, která je používaná v každý druhý písničce a její užití zbytečně táhne kvalitu songu dolů. Vždyť se za to smějou i Švejdíkovi a to je jó muzikant. Evidentně vůbec nerozumíš tomu, o čem je tenhle blog a přes svý nasraný ego na mě sypeš akorát urážky a chytáš mě za slovo. Na to máš samozřejmě právo, jsme na internetu, jenže tímhle způsobem mě prostě nepřesvědčíš, že ztrácim čas a píšu nesmysly. Jsme jak zaseklej stroj, já ti trpělivě coby nespokojenýmu čtenáři odpovídám, ty mi furt zase mlátíš o hlavu něco, s čím za mnou zatím nikdo jinej nepřišel. Ztrácíme tak oba zbytečně čas. Nevim, kdo jsi, ale ty mě evidentně znáš. Nech to odležet a proberem to nad pivem, až na sebe někde narazíme.

    OdpovědětVymazat
  31. Jardo, co na to říct? Máš něco ty lepšího, co by jsi nám mohl nabídnout? Asi ne. Proč píšeš o klipech, který se ti nelíbí? Zřejmě máš osobní problém a kompenzuješ si tím svoje ego. Jana

    OdpovědětVymazat
  32. uvidíme v rock cafééé co nám "střízlivý" Jarda předvede... proč vlastně tolik popíjí ? není to nějaký další mindrák ?

    OdpovědětVymazat
  33. a tuší někdo co má pan Broum, resp.Broumband společného s kapelou Olympic?

    OdpovědětVymazat
  34. Kapel typu Broumband jsou stovky a do hudby nic nového nepřináší, proto s Jardovou kritikou můžu souhlasit. Petr

    OdpovědětVymazat
  35. Jardolíne, Jardolíne, je sice hezký, že v rozhovorech při řidkejch momentech svý rádoby objektivity zmiňuješ i naší polemiku, ale má to, hochu jeden háček, LŽEŠ jako když tiskne - přečti si svoje bláboly pro musicserver a porovnej s těma tady. Jinak jako vždy Jaryn nezklame a nejlíp charakterizuje sám sebe mudrlantstvím o někom jiném - " Neschopnost podívat se na svoji tvorbu střízlivě, snaha být vidět i přesto, že si nedám moc práci s tím, co lidem vystavuji, a často i diletantský přístup k řemeslu."

    OdpovědětVymazat