úterý 11. října 2011

Olga Lounová - Osoba blízká

div>Vítejte u dalšího dílu hudebních masakrů! Pokračujeme v novinkách, tentokrát s klipem Olgy Lounový. Tuhle zpěvačku asi spousta z vás zná. Škoda, že jsem tenhle blog nezaložil pár měsíců zpátky, její první singl Gynekolog amatér je masakr jak vyšitej. Pokud nepočítáme duet s Xindlem, je Osoba blízká druhej singl z její debutový desky Rotující nebe. Její hodnocení nechám na samozvaných hudebních kriticích z Musicserveru, daj tomu tak 4/10 tipuju. Nebo už to recenzovali, netušim. Rozhodl jsem se musicerver.cz ignorovat do tý doby, dokud tam nepřestanou vycházet recenze v podobě: "dobře se mi u toho řídilo do Kolína, za mě šest z deseti."
Každopádně já desku Rotující nebe slyšel celou a úvodní Osoba blízka je jednoznačně to nejlepší, co na ní najdete. Olga Lounová zpívá dlouho, už v roce 2001 vystupovala s lokálníma kapelama, zlom mohl přijít tak někdy kolem roku 2007, kdy se postavila za mikrofon v kapele Blind Angie. Takovej českej pokus o Guano Apes. Na kytaru tam hrál Marcus Tran, dnes frontman další masakrózní kapely Embassy. Desku Rotující nebe vydala pod společností Universal. No, pojďme na věc.



Máme tady klasickej případ promarněný šance. Po hudební stránce skladba měla velkej potenciál a tahle poloha Olze Lounový vyloženě sedí. Příjemná popová jednohubka pro rádia i do sluchátek. Blbej je klip. Takovej divnej kočkopes, kterej se snaží vyprávět příběh. Koukl jsem na to několikrát a došel jsem k jedinýmu závěru, že se ženská snaží sbalit policajta, tak proto dělá na silnicích bordel. Nebo je to jinak? Těžko říct, ten klip je tak zmatenej, že tam člověk fakt tápe. Co je na celým songu nejhorší, tak jednoznačně text. Něco takovýho prostě nemůže do vážně myšlenýho singlu projít. Prostě nemůže, ten text je kolosální fail a naprosto shazuje jinak solidně dobře provedenou skladbu. Schválně, ignorujte muziku a představte si ten text jen tak před sebou na papíře. Takhle stupidní říkanku už jsem hodně, hodně dlouho neslyšel. Blýská / stýská / nízká / získá. Duši / tuší / buší / uši. No do prdele! Kdo jí psal ten text? Jo aha, Michal Hrůza...

6 komentářů:

  1. hele J. - IMHO - myslím, že tohle sem tak úplně nepatří. Není to zas taková tragédie. Myslím, že je to vůči autorovi nefér, aby tu byl zařazen k perlám jako je Sběratel a podobné bizarnosti...

    OdpovědětVymazat
  2. Rozumim. Dlouho jsem přemejšlel, jestli to sem dát nebo ne. Nakonec jsem se rozhodl, že ano. Přecejenom tenhle blog má za cíl upozorňovat na to, že ne všechno, co se prodává a hraje, je automaticky dobrý nebo kvalitní. Dávat sem jen kousky typu Sběratel, tak by to tu bylo poněkud panoptikum. Navíc sám v članku říkám (abych autorovi nekřivdil), že ta muzika je dobrá. Celkově ta písnička podtrhuje obecně uznávanou teorii, že je Hrůza skvělej muzikant a skladatel, ale s textama je trochu na štíru. A Osoba blízká je asi nejhorší text, kterej se letos prožene českým popovým éterem. Proto jsem se rozhodl to do masakrů zařadit. Ale i tak díky za tvůj komentář, každej takovej názor mi pomáhá s rozhodováním, jakým směrem blog koncipovat a jestli si můžu dovolit taky "střílet do vlastních řad".

    OdpovědětVymazat
  3. No.. já myslim, že tenhle kýč sem rozhodně patří. Protože ten text masakr rozhodně je.

    OdpovědětVymazat
  4. "Dnes ráno nevstanu, horečku dostanu..." Mám 42,5 C a odcházím... TOTÁLNÍ MASAKR!

    OdpovědětVymazat
  5. tvůj blog mě dost baví, ale ty texty rozebíráš dost podivně, myslim. vždycky provrtáš jenom rýmování, jako by to bylo jediný hledisko kvality. tyhle texty jsou přece jenom dělaný na hudbu, nemáš si je přepisovat na papír a číst je jako poezii.... aspoň myslim teda. nehledě na to, že většina těch interpretů nemá vystudovanou literární teorii a ani je nenapadne, že když dáš dva infinitivy po sobě, uděláš vidláckej rým. myslim si, že je to fuk. myslim, že i fakt jednoduchej text může fungovat, když je zazpívanej s dobrým výrazem. tady ten song mě fakt mile překvapil, protože ta hudba je prostě dobrá, její hlas je perfektní, je to normální česká laura veirs. ta hudba mě tak překvapila, že mi text byl uplně u prdele. kdyby zpívala anglicky, ani mě nenapadne nad tim přemejšlet. jak často tohle u angličtiny děláš? že odsuzuješ kvůli textu?

    ale jako no bad blood, jenom sem si všim, jak ty texty řešíš / neřešíš a tady sem považoval za nutný se za tu holku postavit.

    těšim se na další videa!!

    jon

    OdpovědětVymazat
  6. Chápu tvou námitku. Asi jsem na to fakt zbytečně citlivej. Je to už pár tejdnů zpátky, co jsem tu desku poslouchal, ale myslim, že tam má anglicky pár věcí a je dobře, že zpívá česky. Ona čeština je pro textaře mnohem pružnější jazyk s víc možnostma (skloňování atd.), proto u angličtiny tak nějak člověk čeká verše night / light a je mu to jedno. Jde o to, že na mě působí věci jako opakování slovesnejch tvarů nebo rýmy duší/tuší spíš jako berlička než skutečnej textařskej záměr. To je prostě to první, co tě při skládání napadne, znám to z vlastní zkušenosti. Že takhle veršujou Kabáti tak nějak přejdu mávnutím ruky, ale zrovna u týhle věci to mohl bejt o dost lepší singl, kdyby neměl tak odfláknutej text. Na mě to tak prostě působí.

    OdpovědětVymazat