neděle 29. ledna 2012

Dneska pozitivně aneb co mě zaujalo

Vítejte u dalšího dílu hudebních masakrů! Dneska je prostě blbej den. Má bývalá slečna totiž slaví narozeniny, takže se s poněkud vygumovanou hlavou motám jako duch po bytě, narážím do věcí, všechno mi padá z ruky, znáte to. Zkrátka - potřebuju rozptýlit a přijít na jiný myšlenky. Proto jsem se rozhodl, když je ta neděle a na internetech stejně nikdo není, že dneska napíšu o tom, co mi naopak loni přišlo zajímavý a co mi udělalo radost.

Rozhodně projekt Zwei. Kluci nejen že umí výborně hrát, ale zároveň jsou tak trochu hračičkové. Jejich zpěvák Lukáš umí skládat silný a hlavně chytrý popový písničky, v kombinaci s používanými nástroji, postupy a péčí, jakou hudbě Zwei věnujou, tady podle mě prostě loni vznikla hodně zajímavá indie-popová formace. Jen je škoda, že natočili tak krátký EP, protože je teď čeká delší pauza, Lukáš jede na půl roku pryč.

Taky mě zaujal projekt zvaný ille. Jde o spolupráci Olgy Königový a Dušana Neuwertha. Je to asi dva roky zpátky, kdy jsem Olgu slyšel živě akusticky a říkal jsem si, že věnovat se tomu víc by vůbec nebylo špatný. A ona do toho fakt šla, což je supr. Zatím vydala jenom EP, ale loni na podzim začali pracovat na desce, snad se brzy dočkáme.

Žofka Kabelková i bez velkýho distributora za zády pomalu rozprodává celej náklad její poslední desky. Což je skvělá zpráva a moc jí to přeju, protože tuhle holku považuju za jednu z nejlepších písničkářek mladý generace. Loni jsme spolu hráli na třech koncertech, pokaždý byla skvělá a její podání je naprosto éterický, po pár taktech si publikum získá a nepustí až do konce. Pokud máte rádi akustický žánr a budete mít možnost, její cd si kupte. Je skvělý, má originální obal a dokonce za něj byla nominovaná na Anděla v kategorii Folk.

Abych pořád nepsal o poněkud jemnějších iterpretech, z elektroniky mě rozhodně zaujali Prince Of Tennis. No a z kapel bych toho mohl vyjmenovat hodně. Vypíchnu asi jenom The Pooh, protože jsem na nich byl 29. prosince v budějovickým klubu Velbloud, tak mám ještě čerstvý dojmy. Chystají novou desku, jestli bude celá znít jako novej song, kterej tam hráli, tak to bude hodně našlapaný album. Na tom samým koncertě jsem objevil i Dirty Blondes. Do tý doby jsem je znal jen z doslechu a ačkoliv bych si jejich album sám od sebe asi nekoupil, tak naživo mě velmi mile překvapili. Mělo to šťávu i drive. Rád na ně zase zajdu znova.

No a teď nějaký klipy. Zrovna Prince Of Tennis se podařilo hezký video. Kdo máte rádi Kuky se vrací nebo Machinarium, asi poznáte stejnýho výtvarníka.




Taky se mi líbil Nicelandův klip k songu We Know Better. Proč většina českejch kapel točí videa v prázdným skladu nebo na střeše nějakýho baráku? Vždyť stačí vyrazit s kamerou na koncerty, jako třeba v tomhle případě. Náklady nula nula nic a vypadá to mnohem líp.




A do třetice dám asi Ektora. Mě moc jeho věci nebaví, ale o to víc mě překvapil singl Nemáš zač. Má to šťávu, sytej zvuk, je to vyzrálý a zajímavější než ti honiči ega, co furt zpívaj o čubkách a cuba libre.



No nic. Účel splněn, na hodinku jsem se rozptýlil. Jestli vám to přijde jako takovej pel-mel výběr, máte pravdu. Je toho mnohem víc, co bych sem rád dal, ale to by asi bylo dlouhý až nečitelný. Když bude mít tenhle článek kladnou odezvu, můžu časem oslovit pár lidí a společně s nimi sestavit přehlednější výběr. Zatím vás odkážu jenom na Karbův profil na Mixcloudu, kde pravidelně sestavuje podcast toho nejzajímavějšího, co se na český klubový scéně poslední dobou objevilo.
Co vy, drazí čtenáři, narazili jste v poslední době na projekt nebo song, kterej vás chytnul? Sem s tipy, aspoň díky nim ten dnešek nějak překlepu...Mějte hezký zbytek víkendu!

8 komentářů:

  1. Já jsem si pro sebe nedávno objevila křehko-silné Lanugo a měla z toho velkou radost... až pak jsem zjistila, že zas tak neobjevení nejsou :o) Držím palce s překlepáváním dne! Zuz

    OdpovědětVymazat
  2. Mě poslední dobou dostává Marow (bandzone.cz/marow). Byl jsem na křestu jejich CDčka a koncert to byl parádní.

    OdpovědětVymazat
  3. Marow mě dostává taky..

    OdpovědětVymazat
  4. mně zaujal tento pán: http://www.last.fm/music/Illex+Aside

    OdpovědětVymazat
  5. Z naší kytarový se mě momentálně líbí Moravská scéna: Flash The Readies + No Distance Paradise, no a nemůžu samozřejmě zapomenout na novej klip od Voodooyoudo:
    http://youtu.be/BK-vlgwolU0
    z elektronický není špatnej Reverend Dick
    http://vimeo.com/31780257
    poslední EP z dílny šikovnýho Emozpěva zde musím taky zmínit:
    http://soundcloud.com/emozpev/sets/emozp-v-epigon-11-2011

    OdpovědětVymazat
  6. http://www.youtube.com/watch?v=SmwTlIwUv2E

    OdpovědětVymazat
  7. tyvole mě u těchle raperů nějak chybí prostě, takové to české hraní si se slovy, prostě příliš sprostých slov a málo obsahu.

    Tohle je rap podle mojeho, resp bude,protože klempa nedělá špatný věci
    http://www.tyden.cz/rubriky/kultura/hudba/textar-j-a-r-oto-klempir-dokoncuje-solove-album_224372.html

    OdpovědětVymazat
  8. tohle je RAP
    http://youtu.be/RkE7rYpsyFc

    OdpovědětVymazat