neděle 4. března 2012

Písničky na přání s Českou muzikou

Vítejte u dalšího dílu hudebních masakrů! Tentokrát se připravte na něco, co jste na blogu stoprocentně neviděli. O vydavatelství Česká muzika jsem tu psal už několikrát, ale nečekal jsem, že mě ještě něčím překvapí. Stalo se. Česká muzika totiž začala na TV Public (to je jihočeský regionální kanál) vysílat pořad s názvem Písničky na přání. Klasika, můžete si zavolat, poslat dopis, nahrát video a tak dál. Cena za přání: 200,- Kč. To není vtip. Nějaká paní Matásková z Kunžaku dá dvě kila za to, že na Youtube bude viset její pozdrav manželovi k narozeninám. A co je nejdůležitější - vybírat si můžete sice z 3000 videoklipů (jak uvádí oficiální stránky pořadu), ale všechno jsou to věci z vydavatelství Česká muzika. A tak například v kategorii POP máte na výběr sice 117 písní, ale všechny jsou od Maxim Turbulenc a najdete je na jejich kompletu "Čecho decho měcho trempo kempo lido demo hitotéka." A podobně je to s dalšími interprety. Zkrátka - máme tu tři čtvrtě hodiny trvající video-jukebox Peterkova vydavatelství. A vypadá to asi takhle:



Nemůžu si pomoct, působí to na mě celý hrozně falešeně. Telefonický rozhovor v půlce pořadu zní, jako by ho nahrál kolega před natáčením vedle v kanceláři. A ten výběr písniček, to je prostě jedna dlouhá a prapodivně sestavená freakshow. Maxim Turbulenc hraje paní Marii k sedmdesátým narozeninám? Cože? A protože je pan Radovan veselá kopa, tak mu paní Peterková zazpívá sama se svým projektem Peterka a spol. Já být pan Radovan, asi by mě smích přešel. Dojde i na Pavla Vítka nebo Milana Drobnýho, kterej ze studia zazpívá kolektivu zdravotních sestřiček. Za opravdu hodně špatnou považuju písničku pro paní Blaženku začínající v čase 27:08. Je od Mistříňanky a jmenuje se Haleluja. Ano, to je ta známá intimní skladba od Leonarda Cohena s biblickými odkazy. A tady z toho ti Pepíci a Marušky v krojích udělali ucouranou přeslazenou dechovečku o tom, jak se dva mladí lidé mají rádi a těší se na svatbu. No hrozný. Na tohle se přece žádnej soudnej člověk nemůže dívat. Nebo jo?

13 komentářů:

  1. ...to je síla. Ale teda upřímně, Taxmeni by taky zasloužili vlastní díl, už jsou taky docela zajímavej fenomén. Jednou jsem četl rozhovbor s Izerem, kde vyprávěl o tom, jak je někde uváděl nebo co, a prej byl docela překvapanej, že v takový "military" kapele maj snad všichni modrou :D Tehdy jsem to moc nechápal, ale když jsem pak několik roků poté viděl na Čt 2 jejich hodinovej klipovej speciál, tak jsem si chtěl vystřelit mozek z hlavy. Ten jeden song, co je tady, snad stačí pro představu toho zvěrstva - spojení Johny, I hardly knew ya a Kalinky v duchu kotlíkářskýho pseudobluesrocku. Sračka par excellence.

    OdpovědětVymazat
  2. Tohle bych i přešel mávnutím ruky...ale to Haleluja, tak to je opravdu moc.

    OdpovědětVymazat
  3. Vydělévat na lidské blbosti bohužel není trestné... jen to chce silnej žaludek.

    Všechny ty ostatní bizardnosti co jsem tu viděl dovedu brát s humorem (když mám depku, tak si pustím "Pejskové se koušou" a hned je mi líp), ale tohle je hnus. brrrrrr

    OdpovědětVymazat
  4. Zaplatit dvě stovky a pak se za to muset dívat na ten pořad? Nikdy! :-DDD Jdu si pustit Halelůju v originále, tu zdejší ňuňu verzi musím nějak vytěsnit z hlavy :-DD

    OdpovědětVymazat
  5. To Haleluja... mám pocit, že jsem to už někde s tímhle textem zaslechl a nebyla to dechovka. A nebo to bylo něco jiného s podobným začátkem textu. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No to nevím, páč to otextovala do této verze mamka zpěvaček a pochybuju, že by to použil někdo jiný jak dechovka ;)

      Vymazat
  6. To by mě zajímalo, kolik trávy paní Peterka a spol. při tvorbě tolik skvostného videa, které se odehrává v čekárně jakésik masérny, vykouřili... :-))

    OdpovědětVymazat
  7. ach muj boze, je tohle fakt mysleno vazne? neni to jen vtip? jako parodie na klasicke praci porady? hmm, hlava mi to nebere... :(

    OdpovědětVymazat
  8. NEJlepsi cast 32:00 a dal, cituji:
    "a jak se jmenuje manzelka?"
    "pardon, pro svoji manzelku Ivanu.."
    "Tak pro Vás, paní Markéto, ..."
    WTF??

    OdpovědětVymazat
  9. Tyvole... Tak Halelůja... Je fajn, že dou dechovky s dobou, ženský zpívaly pěkně... Ale proč proboha maj tu železnou tyč místo páteře, díky který se nemůžou ani votočit? A kdo se chce naučit správnej spelling českejch slov, ať pilně poslouchá... P-rS-Te-N S-vů-J, S-Polu Pů-J-De-M.... Nikdy sem to nepochopila, z toho by jeden blil.
    Danča

    OdpovědětVymazat
  10. Mimochodem, ještě pořád lepší Halelůja než Je to vo hvězdách - už nevím, od který dechovky, hodilo by se najít :)
    D.

    OdpovědětVymazat
  11. miluju, když koukaj 73 letý babky na youtube.. Já bych ty vaše internety a český muziky zakázala!

    OdpovědětVymazat