čtvrtek 1. března 2012

Dneska pozitivně aneb co mě zaujalo - Rara Avis, High Five a Květy

Vítejte u dalšího dílu hudebních masakrů! Rozhodl jsem se dát haterům zase oddech a napíšu o tom, co naopak podle mě určitě stojí za pozornost. Včera jsem byl v Rock Café na rozlučkovým koncertě Nicelandovy kapely a konečně jsem slyšel živě Rara Avis. Jako všechny akce v tomhle klubu i tady byl občas problém se zvukem, ale Rara Avis i tak odehráli set, kterej mě víc než příjemně překvapil. Jejich hudba je svěží, svérázná a navíc už jsou po těch pár letech existence skvěle vyhraní. Včera tam toho bylo slyšet hodně - psychedelie, shoegaze, noise i klasický indie, ale tahle směs v jejich podání prostě skvěle funguje. Přikládám video jejich loňskýho singlu By You, který natočil Allan Šubert.




Nedávno jsem se zašel podívat na Videotape, což byl večer, během kterýho se v klubu U Prstenu promítalo patnáct nejzajímavějších klipů z poslední doby. Zaujalo mě tam hned několik věcí, dám sem ještě dvě videa a další si schovám někdy na příště. Kapela High Five vydala loni EP Dear Anna a k singlu Wake Up vzniklo v režii Martina Linharta i video. Mám rád klipy dělaný na jeden záběr. Tady se navíc pořád něco děje a je vidět, že si s tím všichni zúčastnění dali práci. V podstatě se koukáme akorát na to, jak se banda lidí motá po baru, ale každej tam má svý místo, roli a sledovat takovej klip je prostě zábava.




No a ještě sem dám Květy s jejich Nejtišší kapelou. Taky na jeden záběr, ale naopak dost androšovej přístup. Je to vtipný, je to milý a je to originální. Natočili si to sami a skladbu najdete na desce V čajové konvici, kterou vydali loni u Indies.

3 komentáře:

  1. První dvě kapely jdou absolutně mimo mně, je to jako spousta dalších zahraničních kapel, dokonalé, sterilní, disko.
    Není to prostě rock'n'roll ( ten snad nemusí, nebo už skoro ani nemůže být originální),
    poslední video je mi sympatické, nesnaží se být jako angličani (američani), nemusí tam být ani tvrdost nebo syrovost (kterou miluju) a je to dobré.
    Díky Maty.

    OdpovědětVymazat
  2. Díky za rozšíření obzorů. Rara Avis jsem neznala a byla to škoda. Našla jsem si jejich webovky a vážně dobře zní. Těším se, že si je někde poslechnu živě.
    zuzka

    OdpovědětVymazat
  3. Prvni dva kousky hodně slabý, pseudo subkulturni plagiaty kapel zapadniho strihu v ceskym podaní, nechápu proc to nekdo dela, kdyby to aspon bylo v cestine. Kvety narozdil od toho sou sympatický svezi a je to cesky.
    Tomas Korenek

    OdpovědětVymazat