čtvrtek 1. prosince 2011

Walter Kraft - Wie heißt du?

Vítejte u dalšího dílu hudebních masakrů! Je velmi pravděpodobný, že o tomhle pánovi dnes uslyšíte poprvé. Walter Kraft začínal na basu v kapele Daniela Landy. Ten měl na něj bezpochyby obrovskej vliv, protože když Walter ve druhý polovině devadesátejch let začal točit svý desky, první dvě zněly jako Landova kopírka. Vydal je Monitor EMI. U stejný firmy natočil Walter Kraft v roce 1999 svou třetí a poslední desku s názvem Azazel, kde najednou převlíkl kabát a vrhl se na elektroniku. Z tohoto alba je i dnešní masakr. V hudbě pak pokračoval dál, roku 2000 vychází debut projektu Hyperkraft, kde zpíval, ale na ty si posvítím v samostatným článku. Walter Kraft se pak v roce 2003 podílel autorsky na albu Nikoly Šobichové (ex-Holki) a tady, dá se říct, přišel teprve první úspěch. Její singl Šedá se totiž celkem solidně chytl na diskotékách. Marná sláva, to však desku neprodá a Walter místo produkce začal skládat filmovou muziku, namátkou třeba pro snímky Na vlastní nebezpečí, Poslední plavky nebo Sněženky a machři po 25 letech. Co dělá dneska, to netušim a ani se to nedá dost dobře dohledat.



Síla, co? Walter Kraft si asi pěstuje imidž hustodémonskýho kruťáka. Klip nic moc, prázdnej sklad je taková česká klasika. Masakr je ovšem ta muzika. Jakoby tvrdá elektronika, která na diskotéce moc poslouchatelná není a v tanečních klubech asi taky ne, tam jsou zvědaví na něco úplně jinýho. Zpěv je ve výsledku komickej a text není zajímavej ničím jiným, než že posluchače uráží. Walter Kraft si hraje na kinga, nikdo na něj nemá, on je ve všem nejlepší. Jako proč ne, na takovým motivu song jde postavit. Ale když takhle míněnej text prokládá verši zapít / zabít, s tím se teda moc machrovat nedá.

Pro zajímavost přikládám ještě song ze starší desky, abyste si poslechli Waltera coby takovýho Landu pro chudý. Jestli se teda dá vůbec takovej výraz použít. Asi ne.

21 komentářů:

  1. A co je to za týpka s tím boa?!

    OdpovědětVymazat
  2. nějakej rakouskej "fasa slavnej" DJ.

    Jinak tuším, že WK ještě potom zkoušel štěstí se Škwor.

    OdpovědětVymazat
  3. Poprvé jsem vydržela do konce. Jen nevím jestli je to tím, že začínám být dost otrlá nebo jen míra fascinace hnusem překročila hranici, kdy jsem nebyla schopna kliknout na STOP.
    Jinak skvělí blog, přeju hodně dalších úlovků. Nebo radši ne? Dost se bavím, ale ty následky… abych pak nezačala tolerovat Míšu Davida, jako „hudebníka“

    OdpovědětVymazat
  4. Individum s boa mi na začátku připadalo jako Patrik Hezucký....
    Odmítám uvěřit, že se berou vážně.

    OdpovědětVymazat
  5. Ten s boa se jmenuje Daniel Alt, pomáhal mu na desce s německými texty.

    OdpovědětVymazat
  6. Z toho Krafta mě chytl záchvat smíchu asi 10 sekund od začátku klipu...jak se k němu ten s boa začne tulit a Kraft má pořád kamennej pohled a "drsnej" výraz jak bandita z blbý emérický komedie :-D

    OdpovědětVymazat
  7. Co na to asi říkal Daníček!

    http://www.youtube.com/watch?v=F_n2BZCfHZ4&feature=youtube_gdata_player

    OdpovědětVymazat
  8. Asi si přestal hrát na Landu a zkusil si hrát na Landommstein.:D
    Znala jsem od něj jen něco, co se jmenovalo nějak jako: "Není rum, není šturm"
    ..a to bylo coby agro-agresivní rock k pivu celkem dobrý.

    OdpovědětVymazat
  9. Není Rum Není Šturm je hodně dobré Album pak trochu Walcer
    ale jak začal s tim dance tak to posral jak to jen mohl..

    OdpovědětVymazat
  10. Největším masakrem seš ty, vole! Tváříš se jako světák ale seš obyčejnej nýmand z komunistickýho česka, srágoro.

    OdpovědětVymazat
  11. Nevím co tu kecáte o tom jak je hroznej. Náhodou je dobrej, znám ho osobně a je to dobrej chlap a chápu že se už neukazuje stačí vidět jak ho tady drbete! Vy, kdo nedokážete ocenit dobrou hudbu, se zamyslete jestli byste vůbec něco dokázali složit - Aspon NĚCO když už ne něco pořádnýho. Víte co pusťte si Davida. já zas nemám ráda tohletoho flašinetáře.

    OdpovědětVymazat
  12. Walcer a Není rum, není šturm jsou náhodou velmi dobrý alba. Taková alternativa k Landovi, akorát že u WK je z textů poznat nadsázka a ironie, což asi každej nepochopil.

    OdpovědětVymazat
  13. ocenit dobrou hudbu, to je doufám vtip :D jak to mysleli je celkem fuk, pořád je to ultimátní sračka a týpek s boa je pro mě archetyp totální buzny. ale jako sranda, už tehdá, když jsem to poprvý viděl v Esu jsem z toho chcal smíchy.

    OdpovědětVymazat
  14. Týpek s boa dnes: www.iboys.cz/cipissek

    OdpovědětVymazat
  15. TVL, mě se to líbí! Fakticky :) Chápu, že ten text mohli líp vytáhnout, ale jestli se na to dá někde tancovat a jestli to byl záměr, je mi jedno. Elektroniky je v Čechách sakra málo a ta image kruťase spolu s tím boa úchylem, to má šťávu. První věc kdy s Jardou nesouhlasím. Že si hraje na kruťase? To Řezník taky a přitom má Jardovo sympatie. Kvalitativně je na tom podobně (klip i zvuk, žánr nesrovnávám) a přitom je toto mnohem starší. Když přihlídnu k tomu co u nás tenkrát vycházelo, tak je to dokonce i průkopnický, ale české prostředí mimo underground prostě elektronice nepřeje. Za mě palec nahoru.

    OdpovědětVymazat
  16. Mě to taky nepřijde nijak masakroidní. Samozřejmě, že po hudební stránce to není nic, z čeho bysme se posadili na zadek, ale na to, jaký komerční rave skladby v tý době vycházely, to docela jde. Hlavně to tu berete nějak vážně, včetně Jardy. Divím se, že jste v tom nenašli žádnou nadsázku či vtip. Mě se na tom klipu naopak právě líbí, jak je záměrně úchylnej a nesmyslnej...svým způsobem mi to připomíná Vanessu (ten styl klipu) nebo věci od Mojmíra Papeže obecně (i když srovnávat WK s MP je docela divný). A pokud jde o text - nepřijde mi, že by urážel posluchače. Opět jde o nadsázku, provokaci, říkejte tomu, jak chcete, ale prosimvás neberte to tak vážně :) Jinak souhlas s příspěvkem z 2. února 2014 6:28 výše

    OdpovědětVymazat
  17. Walter Kraft - Wie heißt du? - tuto jedinou skladbu od Waltra mám rád. Je to ''vtipnopřisný''. Ten posluchač který se citi¨¨ uražen, tak toho je mi lito.
    Walcer a Není rum, není šturm, jsou ne náhodou velký sra.ky. Bere se to moc vážně. To je zase můj názor.

    OdpovědětVymazat
  18. Pokusím se citovat Karla Čapka "Kritizovat - to znamená usvědčit autora, že to nedělá tak, jak bych to dělal já, KDYBYCH TO UMĚL.“A teď Landu "Né všechny cesty vedou do cíle,však slepý ulice,ty vedou za POZNÁNÍM"
    Takže kritici...chytněte se za nos,nebo zkuste něco sami..Prostě něco dokažte,kromě bezcenných keců ;-)Takovejch kritiků vyseru za noc plnej kýbl

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pravda. Kritizovat by chtěl každý a každý to teoreticky umí-ale když je někdo laik, tak ať nejdřív složí nějakou muziku, napíše text, vydá mu to někdo a někdo si to koupí a poslouchá to a pak může kritizovat. Kritizovat něco jen proto, že se mi to pocitově nelíbí, umí každý. Není rum není sturma je náhodou dobrý. Přemýšlel jsem, zda Landa inspiroval Waltera co naopak, neveda , že WK hrál u Landy na basu. Zkrátka, každým u se líbí něco jiného, já si kromě bigbit poslechnu klasiku-barokní, varhanní, Verdi, , Pachebel, Albinoni. MOZART...

      Vymazat
  19. Jako ten klip je hodne super, vo tom zadna, ale je to teda (bohuzel pro autora clanku) cely jen prdel, tak priste bacha at se zas nenechate takhle lehce nachytat:D

    OdpovědětVymazat