Vítejte u dalšího dílu hudebních masakrů! Historie pražský kapely Eddie Stoilow sahá do roku 2004, kdy vydali první demáč. Rád bych o nich napsal víc, ale oni na svejch stránkách uvádí akorát to, kdy s kým hráli na jakým fesťáku a kolik se na ně přišlo podívat lidí. To je sice supr, když chcete dělat na ostatní ramena a mastit si ego, ale o pozadí a životě kapely to neřekne vůbec nic. Na jaře 2006 vydali další EP, o tři roky později pak pod labelem Championship Music nahráli debutovou desku s názvem Best of. Druhý album přišlo letos a jmenuje se Oh my god! Z něj pochází i dnešní masakr. Management a booking jim zajišťuje umělecká agentura Hany Petřinový, produkci má na starosti firma Turner. Jdem na to.
Ach jo. Eddie Stoilow je typickej příklad kapely, která se naučila skládat hity pro rádia, tak to podle jedný šablony sekaj furt dokola. A rádia jim to žerou, přitom je jedno, že jejich první velkej hit Floating zní úplně stejně jako nejnovější Goodbye. To mi na Eddie Stoilow vadí nejvíc, že se nesnažej nikam posouvat a místo toho vydávaj singly podobný si jako vejce vejci. Frozen je samozřejmě to samý. Zvuk je sice současnej, ale zároveň dost strojenej, stejně tak aranže. Zní to celý hrozně tendenčně a vůbec nechápu, co chtěj touhle muzikou říct. Já tam prostě neslyšim jinej záměr, než se dostat na Evropu 2 a oblbnout pár šestnáctek. Osobně si myslim, že případný sólový projekty jednotlivejch členů budou mnohem zajímavější. Zpátky k Frozen. Jako jo, je to hit. Ale smrdí to kalkulem a poslech je asi tak stejnej zážitek, jako žvejkání polystyrenu. Klip je sice profi, ale zároveň takovej chladně vymydlenej a mohl to natočit kdokoliv. Ať už Eddie Stoilow nebo Daniel Hůlka, vyznělo by to stejně. Text míchá jedno klišé za druhým, každej verš jsme už slyšeli někde jinde. Jak jsem říkal, melodie je tendenční hitovka, přearanžovaná až hrůza. Nechápu, proč jsou tam tak výrazný klávesy, když jedou furt dokola jednu smyčku. Není to proto, že synťáky jsou zrovna v módě? A ten zpěv je děsnej. Proč tam, sakra, není jedinej takt bez vokodéru? Co to je za debilní módu současnýho českýho popu, že lidi strkaj vokodér, kam to jde? Tohle má smysl u kapel jako Kraftwerk nebo Chromeo, ale Eddie Stoilow jsou obyčejnej střední proud, navíc s nijak náročnou zpěvovou linkou, tak proč to przněj tim vokodérem? Je tam prostě jen a jen proto, že vokodéry frčej. A protože vokodéry frčej, tak je Eddie Stoilow pro jistotu použijou do každýho singlu. Tak zní celej repertoár týhle kapely. Jako slepenec všeho možnýho, co je zrovna v popu trendy.
Ja bych to bral tak, ze ne vsichni nutne pristupujou k hudbe jako k umeni a prostredku vyjadreni. Nekdo to ma proste jen jako praci. Tohle sice neni umeleckej zazrak, ale penize to vydela a prace je to odvedena slusne.
OdpovědětVymazatDůvod proč ES hraje Evropa 2 - David Šmídt, klávesák z kapely pracuje na Evropě 2. To mluví za vše ne? http://bit.ly/rqaRSR
OdpovědětVymazatJo, to by vysvětlovalo hodně:-)
OdpovědětVymazatDoporučuji The Connells - '74-'75, http://www.youtube.com/watch?v=l-ITv4OBV9c , a poslechněte si refrén... :)
OdpovědětVymazatTak pry zda byl autor clanku na jejich koncerte?
OdpovědětVymazatByl, ale dlouho předtím, než jsem začal dělat tenhle blog. Muzikanti jsou to dobrý. Taky proto jsem v článku napsal, že jsem zvědavej na jejich sólový projekty. Tohle každopádně zní jako prefabrikát.
OdpovědětVymazatNikolák: Taky jsem je v tom slyšel, slušná vykrádačka.
OdpovědětVymazat